неділю, 5 лютого 2017 р.

Тема:  Узагальнення й систематизація знань , умінь і навичок з теми «Звичайні дроби. Розв’язування задач і вправ»
Мета:   Освітня: вдосконалювати вміння учнів порівнювати дроби, перетворювати неправильні дроби в мішані числа і навпаки; знаходити дріб від числа і число за його дробом.
Розвиваюча: розвивати увагу, мислення, пам'ять, культуру математичного мовлення; вміння спілкуватись, аналізувати ситуацію, допомагати іншим; вміння логічно мислити; вміння застосовувати набуті знання у життєвих ситуаціях
Виховна: виховувати  самостійність, впевненість у своїх можливостях, інтерес до математики, взаємодовіру, вміння контролювати самого себе.
Тип уроку: урок систематизації знань і вмінь, урок-подорож
Обладнання: на дошці наочність – карта, корабель; пляшка з  посланням, скринька; наочний матеріал; аудіозапис, комп’ютер, презентація, картки самооцінки
Девіз уроку: «У будь-якій справі без віри у власну перемогу нічого не вийде»
СТРУКТУРА УРОКУ
1.    Організаційно-психологічна частина
2.    Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок
3.    Повідомлення теми, мети, завдань уроку
4.    Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування задач
5.    Підведення підсумків
6.    Домашнє завдання






І. Організаційно-психологічна частина
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен із вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаємо
І урок розпочинаємо.
- Добрий день, діти! Сіли всі рівненько і розпочнемо наш урок. Бачу по ваших очах, що ви затаїли подих, зацікавились. Чим? Що чекає на вас сьогодні на уроці? Так. Закріплення вивченого матеріалу, а це означає, що ви підніметесь ще на одну сходинку знань у світі математики. А який у вас настрій? Чи готові ви до праці? Покажіть мені себе.
Рефлексія:
Я бачу, що немає байдужих, а це головне в житті.
 А наш  урок  незвичайний, а урок-подорож. Ми вирушаємо з вами в подорож на кораблі , назва якого «Математична перлина». Давайте на хвилинку закриємо очі і уявимо , що ми виходимо у відкрите море.
(Релаксація. Звучить аудіозапис «Шум моря»)
-Діти, дивіться,що я знайшла у морі. Що це? Давайте з вами поглянемо, що там у середині?
(учень відкриває пляшку з посланням і дістає записку.)
(Текст послання: Той, хто пройде всі острови , які позначені на карті, правильно виконає всі завдання, той знайде самий найдорожчий на світі скарб)
– Ну що ,діти, ви згодні, щоб наша подорож була пригодницькою?
– Але це буде нелегко. Під час пошуку скарбу нас чекають перешкоди. Щоб їх подолати ми будемо роз’язувати різноманітні вправи із звичайними дробами, порівнювати звичайні дроби, розв’язувати задачі на  знаходження числа за його дробом та дробу за числом, перетворювати мішані числа в неправильні дроби та неправильні дроби в мішані числа, виправляти помилки у вправах, працювати самостійно та в команді. Ви згодні продовжувати подорож? Тож в путь! Але не забуваємо про взаємодопомогу один одному,адже ми – команда.
Капітаном нашої команди буде Ходюк Артем
– А ще я вам пропоную взяти з собою в дорогу морських жителів. Давайте запишемо, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. А також заповнимо наші картки – перепустки на корабель
(Учні на звороті фігурки (медузи, восьминіга,…) записують очікування від уроку. Заповнюють картки самооцінки «Три кроки»)
(рефлексія)
Картка «Три кроки»
ПІП учня
Крок 1
Крок 2
Крок 3
Оцінка вчителя
Крок 1-запрограмований результат (яку оцінку бажаю отримати). Заповнювати на початку уроку.
Крок 2-оцінка групи
Крок 3-самооцінка
ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь
- Отже, пливемо до першого пункту, який позначений на нашій карті - це «Острів Теоретичних знань»
На цьому острові ми трохи затримаємося та перевіримо з вами теоретичний матеріал у вигляді гри «Так чи ні»
1 . Дріб складається з чисельника та «займенника»
2.   Риска дробу означає дію множення.
3 . У неправильного дробу чисельник більший за знаменник
4.  У неправильного дробу чисельник і знаменник однакові.
5 . З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник менший.
6.   1 завжди більша за неправильний дріб.
7  .  Мішане число це неправильний дріб
Підсумок.
-Молодці! Тепер ми можемо вирушати далі і наступна зупинка «Острів обчислень»
                                                                                                                  
Відкрили зошити, записали число, класна робота.
Завдання:перетворити неправильний дріб у мішане числа і мішане число у неправильний дріб.
(Завдання на дошці для варіанта І та ІІ. Взаємоперевірка)
Підсумок.
– Дуже добре. Тепер ми знову можемо рухатися далі. Ми з вами наближаємося до острову , який має назву «Острів помилок». На цьому острові живуть пірати і роблять все навпаки, тому що вони ну зовсім не знають математики. І ось вони у наступному завданні наробили багато помилок, переплутали знаки більше та менше. Давайте їм допоможемо
(Завдання: порівняння дробів, виправ помилку )

Підсумок.
-А ми все ближче до нашого скарбу. І ось ми наближаємося до наступної зупинки «Острів Математичних задач». Щоб пройти цю перешкоду, нам потрібно розв’язати задачу.
Задача №1
Україна має один із найдовших кордонів у Європі – 6500 км. Знайди довжину берегової лінії України, якщо її довжина становить 4/13 від довжини всього кордону.
Задача №2  
Загальна довжина Дунаю приблизно дорівнює 2952 км. Знайди довжину Дунаю, що тече в межах України, якщо вона становить 1/18 від загальної довжини
 (робота в групах)
Підсумок.
 – І ось нарешті ми добралися з вами до нашого скарбу. Але що це? В скриньці знову якесь завдання, а де ж скарб? Зараз побачимо.
(Завдання: з одного боку квадрата літера,а з іншого - дроби. Вибрати лише правильні дроби. Скласти слово. Відповідь: ЗНАННЯ)
- Отже, нарешті ми з вами віднайшли скарб. Я вважаю , що всі задоволені такою знахідкою. Адже знання – це самий найцінніший скарб.
ІІІ Підсумок.
– Наш урок підходить до кінця і ми з вами повертаємося додому, на рідну землю.
А тепер давайте відпустимо наших морських друзів . Якщо ваші очікування збулися, то нехай вони пливуть у відкрите море.
(Учні прикріпляють фігурки морських жителів біля малюнку корабля)
ІV Оцінювання .
– Заповніть, будь ласка , картки – самооцінки.
червоний колір – колір тривоги. Чим менше на планеті червоного кольору – тим краще буде нам жити. Нехай на нашій планеті переважають зелені і сині кольори.
V Домашнє завдання.
С. 223 тестові завдання. Підготовка до контрольної роботи, повторити п. 23 – 25.


Немає коментарів:

Дописати коментар